mandag den 5. juli 2010

Jeg glæder mig

Jeg glæder mig for de næste par dage skal jeg arbejde som vikar i en superhyggelig børnehave her på Amager. Lege igennem hele dagen med børn på 3-6 år og høste mange, mange gode erfaringer.

Jeg kan allerede sige så meget at det er en børnehave uden de store sociale udfordringer. Og det er mit indtryk at der er en rigtig god stemning i hele huset. De gør meget ud af det æstetiske. Der er ganske enkelt smukke og behagelige omgivelser som naturligvis er tilpasset børn, men som også set med voksne øjne virker rare. Der er farverige akvareller på væggene som børnene har lavet med materialer af den bedste kvalitet. Legepladsen minder mest om en baghave med masser af gode muligheder for at lege varieret. Der vokser bl.a. indiske jordbær. Og der er både sol og vand man kan pjaske i og skygge fra smukke store træer.

Børnene er søde, nysgerrige og mere opmærksomme på andre end hvad jeg egentlig forventer af børn i den alder.

Det bliver et par gode dage.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar